En dag i tage...

tiistaina, maaliskuuta 10, 2009

BildBlogg

Ja ha nu int gjort de som jag sa i förra bloggen, alltså att ja sku skriva oftare blogg... men denhä gången tänker ja int skriva, jag visar till er bilder av vad som har hänt.

6-8.2 va jag o Juliana ti Kronoby,bilden e tagen 7.2 när vi va ute med Frida

14.2 va de Alla Hjärtans Dag och Juliana va i H:fors då, hon fick en ros och på kvällen va vi o se "Twilight" (Julianas bild)

15.2 och 8.3 va vi o spela lätkä, bilderna e från 15.2 när vi va ti Kouta o spela (Julianas bilder)

20.2 va Julianas sista dag i Ryttylä, efter de kom hon ti H:fors och åkte hem 25.2

28.2 va de Light Night, o ja va där som fotograf, o mina bilder kom ti Kyrkpressen!

Resten av händelserna måste jag skriva om, fö de finns inga bilder från dem. 8.2 va de Lovsångs & Förböns kväll vart vi va me Juliana. Två söndagskvällar ha ja vari o spela i volleybollsmatcher för Tapanilan Erä M3. De ha vari många ungdomssamlingar och några bastu/leffakvällar. 4.3 spelade ja i en pokerturnering som ordnades av skolan och kom på femte plats (de fanns 15 spelare, 6 bästa kom ti finalen). Har ännu också 2-3 lektioner i veckan i skolan. 23.2-1.3 höll jag näringsdagbok alltså jag skrev upp allting som jag åt, de va en skoluppgift i näringslära kursen.
Jag tror dehä får nu räcka, de är ju lättast att bara fråga mig i mesen eller i Facebook vad som ha hänt. Ja fösöker mitt bästa för att de int sku igen ta fem veckor att uppdatera bloggen.