En dag i tage...

lauantaina, tammikuuta 31, 2009

Största gåvan som Gud kan ge oss är KÄRLEK...

... och den gåvan har jag fått <3
Januari månaden är nu slut, eller borde jag kanske säga Juliana månaden. Om nu nån är ännu lite pihalla av dehär så har alltså Juliana och jag börjat sällskapa söndagen den 11 januari, vi gjorde de "officiellt", alltså vi ändra vår relationship status i Facebook, först fredagen den 16 januari då Juliana efter att vi hade varit tillsammans ti Seuris. Jag vet inget annat sätt att beskriva denhär känslan än med att säga att det är en härlig känsla!
Jag kommer int ihåg att hon hade varit på Pieksämäki år 2006 fastän jag har några bilder på henne från de lägret, t.ex. när hon är på scenen med Anu, Erik, Ina och Wallis. Sen så kommer hon ihåg att på Midsummerfestival 2008 så fråga hon mig vafö kamera jag har, men jag kommer int ihåg det heller, vitsi ja e gammal o glömsk... det vad jag kommer ihåg är Pieksämäki 2008, och när nån ha fråga när vi ha träffats så ha vi sagt att på Pieksämäki familjelägret 2008.
Före jag åkte hem från Pieksis gav hon sin e-mail ti mig så att ja kunde skicka bilder ti henne, och jag testa om hon har msn med den e-mailen, och hon hade. Siitä se kaikki sitten alkoi, vi börja prata, och nästa dag prata vi igen, och sen nästa... vi pratade i msn nästan varje dag hela hösten! Sen så sågs vi en gång på hösten när hon va på Ljusglimtar föreställning ti Arcada, ja va där o fota när hon hade frågat om jag kunde göra det så att hon sku få någo minnen. Sen fortsatte vi prata, och nyårslägret närmade sig och jag behövde en plats var jag kunde sova nätterna före lägret, så jag gick till Juliana och sova. Dagarna före lägret va roliga o bra, och lägret gick bra, var ett par stunder bara med Juliana men ingenting hände då ännu. Först 11.1 hände det, när Juliana kom till Helsingfors efter sin väska, som hon hade gett till mig på nyårslägret, som hon skulle ha med sig ti Ryttylä. Vi va o äta, och sen va vi en stund hemma hos mig, och efter de körde jag henne ti Ryttylä. Där hjälpte jag henne bära väskorna in och sen blev jag nu där lite o kolla på platsen me henne, prata me henne och såg på när hon avpacka sina väskor. Klockan blev mycket och kunde int mera vänta, så jag bekände ti henne att jag tycker om henne, och fick ett positivt svar tillbaka. Jag fick äran att va den första som ger en kyss åt henne, och före jag åkte iväg så bad vi tillsammans. Siitä se kaikki sitten oikeesti alkoi...
Efter den dagen har vi texta varje dag, ringt många gånger, prata i msn, Juliana har varit hit ti Helsingfors två veckoslut och ja körde henne en söndag ti Ryttylä och denhä veckans onsdag tog jag tåge ti Ryttylä och va kvällen med henne. Härligt!
Som Beyoncé och Jay-Z sjunger i en låt, så är jag "Crazy In Love"!