En dag i tage...

sunnuntaina, marraskuuta 23, 2008

Vintern har kommit

Hur skönt och fint det är när det snöar och allting blir vitt... jag har fått njuta av denna känsla hela veckoslutet och speciellt idag på söndagen. När jag skriver dehä blogginlägget så samtidigt så snöar det ute, och jag menar att de helt PÅRIKTIGT snöar! De finns mycke positivt i vinter men också några negativa tankar...
Positivt är att man kan spela ishockey, vi har varit två söndagar o spela ishockey och igår på lördagen va vi också o spela, och senare idag så far vi igen o spela.
Det mest positiva i vintern är att det inte finns getingar!
Negativt är att cykeln och bilarna fryser, måste två gånger denna vecka åka till skolan med bil för cykeln jag djupfryst. Oftast är det andra vägen men inte i vår familj. Min bil e int den bästa vinterbilen för den fönstren fryser jätte lätt, men tack o lov så har vi en Volvo i familjen som tål den kalla vintern!
Hoppas termomätaren visar minusgrader varje morgon så kanske orkar jag gå till skolan och njuta hela vägen av den fina naturen... och den kalla blåsten och rinnande näsan... ok kanske jag sen istället åker med bil ti skolan.

1 Comments:

  • Jah, Volvon är en sann slitvarg!

    By Anonymous Anonyymi, at 1:41 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home