En dag i tage...

tiistaina, marraskuuta 11, 2008

Ett super-veckoslut!!!

Som ni säkert kan gissa från rubriken så kommer jag bara o berätta om mitt veckoslut i dehär blogginlägge, så de borde bli lite kortare text. Orsaken e att jag hade tre dagar lediga i veckan så de finns inget o berätta om veckan... :P
Veckoslute börja på fredagen efter att min första långa skoldag tog slut, då va klockan ca 16. På kvällen fick jag köra efter Judi o Lotta för vi sku ti Benjis och Mattis-gubben på ungdomssamling. De va helt kul där, mycke människor. Kvällen fortsatte på Action i Fila. Där fick man se många vänner som man int hade sett på en lång tid, men prata hann man int helt med nån, vilket var lite synd... Jag lyssna lite på musik och prat där inne, men sen gick vi med en liten grupp ungdomar o äta pizza, det var andra gången den dagen jag åt pizza (åt pizza ti lunch också). Efter de åkte jag redan hem, för när man är gammal så orkar man inte mera festa lika hårt som dagens ungdomar.
På lördag morgon måste jag vakna tidigt för sku hämta systern hem på ett litet semester. Gjorde int så mycke resten av morgonen eller dagen, väntade mest att det sku bli kväll. Orsaken varför jag väntade på kvällen var att då var det 3 Doors Downs konsert i Helsingfors Ishall!!! Jag var på konserten me en Charlotte, som studerar i Arcada akutvård. Vi sågs lite efter klo 19 för vi tänkte att de är säkert jätte lång kö ti konserten, och kön var lång, men det tog bara ett par minuter tills vi var inne, så vi fick vänta i 45 minuter att lämppärin (uppvärmingsbändet) sku komma o spela. Dom va helt ok, kommer int ihåg namnet på bändet, men helt ok va dom... sen blev de igen paus, och lite efter klo 21 så exploderade hela Ishallen i skrik och klappandet när 3 Doors Down steg på scenen och började spela "The Champion In Me". Efter de kommer jag int ihåg i vilken ordning dom spelade sina låtar, men dom spelade t.ex. "Citizen Soldier", "Here Without You" och "It's Not My Time". När dom först slutade så klappade publiken i säkert över 10 minuter för att dom sku komma tillbaka o spela ännu lite, och nu kom dom ju sen, och spelade ännu två låtar och efter de va de slut. De va första gången jag var på en konsert, och genast så var det en helt super konsert! Köpte ännu en t-skjorta före vi åkte hem. Vi åkte med buss 69 (Benji kallar det för funbuss...) ti Kottby varifrån vi gick i motsatta riktningar hem. Var där klo 23 tiden hemma så man sku ha hunni ti Action ännu men orka int, händerna var helt slut av allt klappande...
Söndagen, farsdagen. Börja med att gratulera pappa och sen lite kyrka. På dagen var vi ti Vega o äta med hela familjen, hunden måste nog bli hemma. Det var en lång tid sen jag i en restaurang o äta, så tog tag i möjligheten och tog en lehtipihvi (vet int va de heter på svenska). Vi spela me pappa ett par gånger biljard, men kunde ju int ta de lugnt så pappa förlora båda gångerna... På kvällen var det Bibelstudium och efter de årets första lätkä! Fastän vädret såg lite dåligt ut så var iset i bra skick och det blev jätte bra spel.
Slut.

1 Comments:

  • nå så svårt e de väl inte med svenskan. :P de heter lövbiff. tihi.

    By Anonymous Anonyymi, at 4:50 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home