En dag i tage...

sunnuntaina, syyskuuta 14, 2008

Över 500 kg kärlek

Igår, alltså på lördagen, lyckades vi göra ett nytt rekord på bastu/leffakvällen. Vi var 7 killar i bastun samtidigt, vilket betyder över 500 kg kött!!! Före den kvällen var rekordet 5 killar men nu så va vi så dumma att vi ville fösöka tränga in 7 killar i bastun på samma gång...
När jag nu börja skriva här om gårdagens kväll så kan ja ju berätta lite annat om leffakvällen också. Vi var ganska många o se på film, nämligen 12 stycken, och filmen som vi kolla hette Spy Game.
För några veckoslut sen hade jag också bastu/filmkväll, då så hade vi också ganska mycke kärlek i huset och då såg vi på Forrest Gump.
Dehär har alltså då vari med mina kristna vänner, mycket annat har också hänt på veckosluten och på kvällarna, t.ex. för en vecka sen på fredagen var det fyrverkeriets FM-tävlingar i stan och Mokus, Jan, Freja o ja va först o äta pizza och sen o kolla på shown. Efter shown var det jatkot hos Benji o Mattis-gubben. För en vecka sen på söndagen var det filmkväll hos Benji o Mattis-gubben, och några veckoslut före de var jag första gången hos Eva-Lina och Cissi-gumman. Så som ni märker så det har varit ganska bra med program på veckoslutskvällarna.
På vardagskvällarna har det varit lite lugnare med sånhäna festkvällar i nåns hem, men desto mera volleyboll har det varit. På tisdagar e de vår egna volleybollstur i Staffansby och på torsdagar studentmissionen 17-19 och sen gamla gubbarna 19-21. Förra veckans tisdag gjorde jag så att jag spela i Staffis 17.30-18.30, kasta Lotta hem och åkte ti Mejlands för att spela med gamla gubbarna 19-21. Börjar kanske spela med dem också på onsdag och fredagkvällar.
Ok jag vet int vad som ha vari idén med dehä inlägget men hoppas de ha berätta lite om hu jag ha haft det.

1 Comments:

Lähetä kommentti

<< Home