En dag i tage...

keskiviikkona, syyskuuta 03, 2008

Studiestart

Sådär mina studier ha då också börjat såsom allas andras också, fastän kanske int på helt samma sätt... På måndagen hade vi info om vilken intriktning man sku välja i sina studier. Man kunde välja idrott eller hälsopromotion, och jag valde idrott, endast 3 stycken valde hälsopromotion. Vi fick också info om eCross, som är en springtävling i Alberga, Esbo, var vi ska vara och hjälpa till i olika saker. Den är nu på söndagen och jag ska vara där redan klo 7.15 på morgonen... På tisdagen sku vi ha på morgonen träningslära, men lärarens pojke hade blivi sjuk så han hade skicka e-mail om att lektionen är avbokad, så jag gick ti skolan först 13.15 då jag hade kunskapsteori. Vi hade lektionen i Arcadas stora auditorie, och hela idrottslinjen satt på dom två bakersta raderna. Första intrycket av kunskapsteori är att det är myyycket tråkigt... Jaaa där va denhä veckan studier :P
Det var jätte roligt o se sina studiekaverin, men man hann int ännu prata så jätte mycke me alla om va som hände på sommaren. När ja nu ha lite börja prata om mina studier så kan ja berätta om mitt arbete, som har o göra med mina studier. Jag har fått arbete från "Norr om Stan" som klubbledare, jag har på onsdagar 13.30-15.00 idrottsklubb i Månsas lågstadie och på fredagar 13.30-14.30 och 14.35-15.35 (eller 13.30-15.00 och 15.05-16.35, de står olika tider på deras nätsida och på mitt arbetsavtal) i Kottby lågstadie. Idag så skulle jag ha idrottsklubb i Månsas, men jag fick på morgonen deltagarlistan per e-mail och (heh) det var bara en pojke som var anmäld ti klubben... noh, ja gick föde ti skolan för att se om de sku komma med såna barn som int ännu ha anmält sig men näjj, bara en pojke. Så fick int leda en idrottsklubb ännu idag i Månsas, nästa vecka far jag ännu pånytt dit o se om det sku komma minst 6 barn, men om de int kommer så avslutar vi klubben före den ha änns börja. Hoppas att barnen i Kottby är lite mer sportfreaks än i Månsas, annors är jag en arbetslös studerande...

2 Comments:

  • Arbetslös studerande... usch, jag skulle inte alls orka tänka på arbete när jag studerar.

    By Blogger Sofie, at 3:23 ip.  

  • Ja ha int så mycke studier så sku kunna fortsätta arbete i Alepa om ja sku villa :D Ja fick veta att mina fredagars klubbar e 13.30-14.30 och 14.35-15.35

    By Blogger 7ommy, at 10:51 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home