En dag i tage...

perjantaina, lokakuuta 03, 2008

Arbete/arbeten

Jag har mycke arbete i mitt liv just nu, i studierna har ja mycket som borde göras och sen har jag ju mitt arbete som klubbledare i idrottsklubbarna i Månsas och Kottby. Man sku tro att det är helt tiräckligt för en studerande, men jag tyckte inte det. Jag ville ha mera arbete/praktik/pengar, så jag sku på torsdagen på intervju ti Juvanpuistos nuorisokeskus. Jag sku först dit på intervju för en vecka sen men de passa int sen heller för dem så vi bytte tid. Ja va först på morgonen ti stan o kolla ti Sokos när där var 3+1 päivät, men hitta ingeting. När ja va på stan börja jag tänka att va de nu 11 eller 13 som min intervju va, blev helt i panik för märkte att jag int hinner ti Esbo ti klo 11!!! Men tack o lov så va de klo 13, så ja hade bra med tid. För att de va i Esbo så måste ja köra me bil dit, och de va ganska så lång väg för en arbetsintervju, men jag tänkte att de e värt det. De va int värt det... jag hittade ti rätta stället, men ingen va där. Ringde ti kontaktpersonen, inget svar. Väntade en stund, ringde pånytt, ingenting. Lite mera väntande, samma svar, alltså inget svar. En halv timme orka ja vänta, sen bestämde ja att dehä e en dålig arbetsplats. Just när jag kom till ring trean så ringer dom från arbetsplatsen o frågar att sku ja kunna vända tibaka om jag är där nära... orka int, va ganska bitter nämligen, så vi gjorde intervjun via telefon och jag var int mera intresserad så de blev inga mera pengar för mig...
Min klubbledar arbete går helt ok, men det ser mycket dåligt ut med klubbarna. Månsas klubben har två anmälda, och de borde va minst 8, så de kan va att den klubben avslutas. Kottbys första grupp har 5 anmälda och andra gruppen 3, men de borde va minst 6... Kottbys första grupp är den enda gruppen som man få någo fiffigt gjort med, t.ex. förra gången hade vi trampolinhopp och höjdhopp.
Skolarbeten då... som sagt, jag har ännu mycke tid. Gör på mina äldre arbeten alltid lite då och då, det är ingen bråttom med dem. Mina nya arbeten borde jag orka göra på lite mera. Idag så börja jag göra en aning på mitt ergonomi arbete, jag bestämde dagen och platsen var jag ska observera och analysera. Det vad jag gjorde var att jag ringde ett samtal och sen va de bestämt att nästa veckas torsdag far jag dit och observera, analysera, intervjua, fotografera o sånt. Deadlinen för ergonomiarbete e först 30.10, så här är mycket tid att int göra någo.