En dag i tage...

lauantaina, syyskuuta 27, 2008

Länge sen sist

Ojoj jag ha nog vari lite lat i att skriva blogg nu... Vet int varför, jag har nog tiräckligt med tid att skriva och mycke saker o skriva om men på någo sätt så vill det int komma hit ti bloggen. Sen när ja bestämmer mig o skriva ett nytt inlägg så har jag helt för mycket som jag sku villa skriva om, och sen kan ja int skriva om allt för sen bli de ett så långt inlägg att ingen orkar läsa den. Så nu kommer de igen många små berättelser om vad som har hänt.
I skolan går det bra, mina studier börjar verka som studier, har ett par arbeten som skall göras och lite mera föreläsningar har det varit. Denhä veckan hade jag endast onsdagen ledig, och på torsdagen hade jag o en annan gjort en 20 minuters presentation om hypertoni, så där va min höstens första läxa. Är nog ännu lite lat med mina större skolarbeten, men snart närmar sig deadlinen ti dom arbetena så jag börjar nog snart arbeta. Av ett arbete e jag jätte ivrig, och det är ergonomi arbete, har tänkt att jag sku följa med en butiksarbetares arbetsdag och sedan göra en analys. Har ännu också många saker från mitt första halvaår ogjort, men borde få tre saker gjorda nu på hösten, om allt går alltså bra...
Idrottande går bra, har tränat ganska mycke hemma men har int orka fa på punttis nu på sista veckorna... Några gånger ha ja vari o springa ute och sen har jag cyklat mycket, cyklar nuförtiden ti skolan varje dag. Volleybollen är super, har fått en skolkaveri med ti torsdagens studentmissionens volleyboll och nu på tisdagen fick jag en armévänn med ti staffis o spela vollis.
Fotandet i andra hand ha vari mycket slappt... det måst jag ändra på för höstvädret är så ljuvligt!
I församlingen e allt bra, bibelstudium på söndagen e mycket roligt och nu på fredagen hade vi Baggis på ett nytt ställe. Nya baggis e mycke bättre för där finns biljardbord!!! De va ett kiva ställe, o kivoga människor fanns det, man såg många människor som man int ha sett på en lång eller en mycket lång tid.
På tal om människor som man int ha sett på en lång tid så såg jag på torsdagen sista gången Sofie på en lång tid när hon åkte på fredagen ti Tyskland fö att studera, och nästa gång man möjligen ser henne e där vid julen.
Nojaaa igen blev dehä en såhär lång text med många saker mycket kort... kanske jag borde byta tillbaka ti fotoblogg, att jag fotar och sen sätter jag bilder hit, sku kanske kunna va mer intressant eller?