En dag i tage...

torstaina, marraskuuta 22, 2007

Maata Näkyvissä

Förra veckoslute va jag då i Åbo på Maata Näkyvissä festarin. Vi starta från Puksus mäkki lite senare än planerat. Vi va Hanna, Henkka, Benji, Jonte, Lotta och Tessy som åkte ti Åbo. Körandet ti Åbo gick bra och när vi va framme så förde vi sakerna ti dom ställen var vi sku sova. Jag förde mina saker då ti Mokus lilla kämppä. Vi plocka upp Freja och sen åkte vi ti tågstationen efter sergant Järveläinen när Hanna o flickorna hämtade Sofie. Därifrån åkte vi sen ti Messukeskus och Turkuhalli var all action då va. Vi lyssna där på fina bänd och några tal tills klockan börja bli så mycke att vi tänkte att de va dags o åka bort. Vi sku åka ti Milan (legendarisk kebabplats) men där brevid fanns en annan plats som sålde helt fö billigt kebab o pitsa o allt, så alla ville dit istället. Eller int alla... demokrati suger. Helt jees pitsa fick man där men de tog så länge o få pitsan att ja hann dricka min limu ti slut före jag hann äta. Efter de åkte vi ti Sofies bostad var vi data lite och senare titta på Step Up-filmen. Filmen va lite likadan som Save The Last Dance, så jag tyckte om Step Up också. På lördagen vakna vi sent och de betydde lite de att vi missat alla tal på morgonen från festivale, men vi åkte ti Messukeskus för att shoppa. Henkka o Freja va int med fö dom måste läsa o gö läxör (HAHAHAA!!!). Efter en bra stund åkte vi sen för att laga mat ti den bostaden var Benji, Jonte o Henkka bodde i. Vi gjorde tortillas och Otto hade hoppat in i matgruppen. Efter att ätit åkte vi igen ti festivale och gjorde lite dittan o dattan. Lyssna på musik, titta teater, shoppa... Själv såg jag en gymnasiekaveri som va dit på kommendering o ja gick lite me honom dit o vaihto kuulumisii. De blev lite tråkigt så Mokke o ja åkte ti hans kämppä o hade hirvee rave där, vi åt kex o ships o Mokke drack kaffe... Sen visa Mokke lite hans studiepaikka, som jag redan en gång sett när Otto visa den ti mig förra året. Vi käppäs lite på stan o raves lite mera före vi åkte tibaka för en sista stund. De hade kommi sån mängd me människor dit att man int kom mera ti en sån plats var man sku ha sett festivalets pääesiintyjä Stryper, så fotandet var vid de skede färdigt. Dessutom hade porukkan jakaantunut ti många delar så ingen visste helt var nån va o man fick int kontakt ti dom som va o lyssna på musiken. Ti slut hitta vi Henkka, Lotta o Tessy o åkte ti Sofies bostad var int Sofie va, utan Ina var där. Där chilla vi lite o Sofie kom efter en tid också dit. Vi gjorde int någo smart i kämppän, vi alla henga där, datas o sånt som man brukar göra på en kväll när man e trött. På söndagen packa man kamorna ti bilen, åkte ti en kyrka för högmässa och efter de o äta ti en kebabmesta och därifrån hem. THE END!

I överlag va veckoslutet jätte bra, de va super kult o ha helt sekoga stunder me Mokke men de berodde för att vi åt fö mycke PROTEIN!!!(inside läppä me Mokke) Otto hade man ju int sett på en lång tid men han hade int ändra så mycke, han tycker int ännu heller om min fördärvliga kamera... Sofies o Inas bostad hade man förr int sett o den såg nog jätte fin ut, o de va jätte roligt o se dom båda. De va roligt o va där me alla fastän alla var lite hit o dit helatiden. Bilder tog jag helt galen mängd och jag har inte ännu hunnit så mycke ti dom o ha int faktiskt heller valt vilka bilder ja sku sätta ti bloggen. Kanske om 1-2 veckor kommer de någo, kanske...