En dag i tage...

maanantaina, lokakuuta 29, 2007

JAG FICK ARBETE!!!

Som ni från rubriken inte ännu fatta så har jag alltså fått ett arbete nu, så nu ha ja någo o göra istället än bara sitta hemma på datorn. Var förra veckan på en gruppintervju för arbetsplats till nya Alepan som kommer till Svedängen. Vi va 11 stycken som man hade valt ti intervjun och 4 valdes till arbetet.
Har förr arbetat i Alepa två somrar, men de va då när jag var minderårig, så jag var inte vid kassan utan jag fyllde på hyllor och städa o sånt. De va mycket roligt men nu ska ja också lära använda kassan, så jag skall öva i Asematunnelis Alepa nu i 5 dagar. 1.11, alltså nu på torsdagen skall jag vara från klo 9-16, 2.11 samma tid, 5.11 igen samma tid, 9.11 samma tid alltså 9-16 och 10.11 8-15. Kommer o få någo pengar för övningen men vet inte hur mycket.
Vecka 46 öppnas den nya Alepan och troligen så skall jag arbeta 15 eller 30 timmars veckor, tippar på 30 för jag har en kurs som går på tisdag och torsdag morgon, så annors så kan jag arbeta. Veckoslut sku allti va bra, fö då får man mycket pengar, t.ex. på söndagen efter klo 18 så sku jag få över 20 € i timmen. Pengar är en orsak ti varför jag sökte arbete, andra därför att jag har så mycke tid o vill göra någo nyttigt me de. Många respekterar inte kanske butiksarbete så mycke men det är en viktig del av allas liv, så de kan kanske bli så att jag kan utveckla min karriär i butiken om det känns som rätt val...
Men nu ha ja ett arbete o ja kommer o få pengar!!!

4 Comments:

  • Pengar e int allt i live Tommy, utan fina saker man kan köpa fö pengar;) Men påriktit tycker ja int att du ska jobba på en sönda ba fö att man får mer betalt.

    By Anonymous Anonyymi, at 12:51 ip.  

  • Oj nej, jag måste hitta en ny plats att handla på...

    By Anonymous Anonyymi, at 7:07 ip.  

  • grattis. pengar är allt

    By Anonymous Anonyymi, at 7:33 ip.  

  • kanske ja borde börja handla där i stället eller sen borde jag kanske hålla mj långt dort därifrån :D men grattis iaf

    By Blogger Unknown, at 9:24 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home