En dag i tage...

tiistaina, lokakuuta 23, 2007

Vecka 42, kameravecka med Muttilainens

18-20.10 var tre dagar då jag hade kameran nästan helatiden med mig. Allt börja 16 dagen när jag var lite norr om Ogelis sporthall i en skog o fota ekkorrar. 18 få vi med Mikko dit o fota i ett par timmar. Båda fick lyckade bilder. 19 åkte vi ti stan med Jussi o Mikko. Jussi o ja få ti Rajala, en kamerabutik i Sanomatalo, var Jussi köpte ett nytt objektiv och jag tre små nya delar till mina objektiver. Resten av den dagen få till att vi fota på stan så att Jussi fick testa hans nya objektiv. 20 åkte vi till Paloheinä för att slå lite golf och kamerona var med igen. Vi koncentrera oss inte kanske så mycke på slagen men bilderna lyckades helt ok. Av bilderna kan ni se att Mikko (kortare och krulligt hår) har en annorlunda kamera än Jussi (längre och skägg), det beror att Mikkos kamera är en film kamera och Jussis en digital, Canon EOS 400D, alltså samma som min. Domhär två är alltså mina grannar, som jag varit bästa vänner med från lågstadiet enda, kommer inte exakt ihåg när på lågstadiet men det är många år sedan.
Bilder från 16 och 18 finns i förra inlägg, här e från vår stad resa och golf resa: