En dag i tage...

torstaina, lokakuuta 25, 2007

21 dagar…

Idag är det 21 dagar alltså tre veckor sen jag kom ut från armén. Är inte så kreativ så därför är mina rubriker dagar. Längtan för armén har sjunkit men jag har ännu också mina dödsbricka runt min hals, det har bara blivit en rutin. Det är som korset, man har den runt halsen int bara därför att den är en snygg prydnad, utan för att den har någon andlig mening också. Tänk nu va dödsbrickan har för andligt...

Mina studier har hittills varit 2 danslektioner, och nu är dansen dansad för min del. De va roliga två lektioner, vet int kommer jag o behöva någo av de i civilen men man vet aldrig... Snart, alltså om ca 1.5 veckor börjar min andra kurs dehär hösten, och vad jag hört av systern så blir de myyycke skrivande, och jag som skall ännu idag på arbetsintervju för en plats i Alepa. Min nya grupp verkar helt bra, kan int säga så mycke bara utgående från dansen. Ha orka läst hemma på anatomi o ja börjar så småningom komma ihåg någo.

Va ha ja gjort på min fritid? Allefall mycke fritid har jag haft och den tiden har inte användts så jätte bra. Största delen ha fari ti att vara vid datorn men där ha jag föde gjort någo nyttigt som leta arbetsplats, radera onödiga filer så att datorn sku fungera snabbare o titta på YouTube... och javisst ha ja editera lite bilder som jag hunnit ta ganska mycke här på senaste tiden. Många ha sagt att ja borde försöka komma in ti Arcada på mediakulturlinjen men jag är lite osäker, dehär e mera som ett hobby. Att lära idrott o hjälpa är mera min sak. Kameran är en rolig leksak men vet int sku ja kunna börja göra de för pengar. På tal om idrott så ha ja också sporta på fritiden, ha vari ute o springa o me de sätte hitta jag stället med ekkorrarna. Fick idag också punttiskort så de ska jag börja med också. Simning skippar jag nog helt suosiolla...

Lite slött har det vari överlag, men int kan jag nu säga någo emot de. Det är skönt o sova varje morgon ti klo 10 eller 11 och fa sent o sova på kvällen. Några roliga händelser har det rymts med ti domhär veckorna efter Hullut päivät, som baggis och volleyboll var det varit helt för mycke människor, men det är bra att de kommer människor så blir det int som någon när vi kom 4 bara... Igår hade jag bastukväll hemma me Benji, Henkka, Jan o Mokke, vike inte var planerad i förväg så mycke utan kom bara på en idé på dagen att huse e ju tomt på kvällen o ja ska föde ti bastun, så why not? På veckoslute ha ja kanske planera filmkväll, få se hu resten av familjen ha tänkt om dom fa ti lande eller int... Nu får dehär räcka, mera sånhän text sku ni int orka läsa. Va ja nu ha råka läsa från andras bloggar o hört så e de lite svåra o hårda tider me studier. Oftast kommer fråga, har jag valt rätt studieplats? Det är inte det som man skall börja studera som man e bäst på eller de ämne som man har haft högsta vitsordet. Man skall välja det som man känner som en kallelse. Om jag sku ha valt de ämne som jag hade högsta vitsordet eller i vad jag var bäst i skolan så sku ja vara nu o studera musik eller matematik i Hanken... no thank you!

Försök hitta svaren till era frågor, ni vet vem som kan ge er svaret... Tills nästa gång, lycka till o hejdå!!!

2 Comments:

  • Tack för uppmuntran!:) ... Jag har varit dålig bloggläsare sedan flera veckor tillbaka. Men har du faktiskt längtat till armén? Det är ganska häftigt, för de flesta vill ju bara bort därifrån!:)

    By Anonymous Anonyymi, at 11:56 ip.  

  • Joo ja hade faktiskt lite längtan ti armén i början när jag kom ti reserven, för jag visste int vad ja sku gö. I armén hade man allti någo som man kunde gö, men ja börjar komma över det redan :D

    By Blogger 7ommy, at 10:49 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home