En dag i tage...

perjantaina, marraskuuta 02, 2007

Två arbetsdagar och mycke sport

Jess idag e de fredag o veckoslutet börjar. Min vecka har haft mycke program i sig, t.o.m. lite skolsaker.
Anmälde mig till min anatomitent som är i slute av denhär månaden och dessutom har jag börjat arbeta på två arbeten som jag inte gjorde klart förra hösten. Nästa vecka får jag min skrinningsvideo som jag ska analysera (och skratta till) så sen är en kurs avklarad. Anatomin är bara tenten kvar och fysiologin är en av arbetena och där ska ja också skriva tenten, vet inte när. På onsdagen va ja o prata me läraren som jag haft anatomi med o såg på redskapsgymnastik lektionen, pröva själv också någo smått. Kunde ännu stå på händerna, vike jag inte kunde för ett år sen.

Sport har jag haft mycke under veckan, på tisdagen och torsdagen var jag o spela volleyboll, på måndagen punttis och på onsdagen bowling. Dessutom ha ja vari o springa lenkki lite på dagen o på kvällarna. Bowlingen va jätte kiva, vi va ti Tapanila o spela hohtokeilalu me Henkka o Lotta. Vi hann spela tre sett, ja vann alla (överlägset), Henkka blev två gånger andra o sista förlora han ti Lotta!!! Men vinsten är inte (alltid) viktigaste, utan det att man har roligt.

Om nu int nån ännu råkar veta så fick jag alltså arbete i Alepa, e nu just i Asematunnelis Alepa 7 timmars dagar. De ha vari jätte roligt, fattar int varför många tycker att butiksarbete sku va dåligt arbete, de e lätt o man få helt bra lön, plus att tiden far snabbt. O arbete e int ensidigt fastän många tror, int behöver man allti sitta vid kassan. Ok nu sitter jag fö ja måst öva de men nog e ja allti någon, om de finns tid, o sätta saker i hyllorna. Helt bra arbete vid sidan av studier. I början va de lite svårt me kassan o alla knappar men lätt lärde man de och nu så klarar jag redan mycket bra, några saker e ännu oklara. Några svåra kunder ha de också funnits...

Men sånhänt litet, ha int fota så mycke nu men på veckoslute kanske, ska på lördagen åka ti HD o kommer på kvällen tibaka fö ska o se på nya Resident Evil. Jeps, sånt om min lilla vecka. Österbottningarna ser man senast på Maata Näkyvissä, men kanske nån råkar va på HD också. Andra ser man på söndagen morgon, kväll eller måndag kväll... Ha de så bra, ta de lugnt!!!

1 Comments:

  • Ja vann Henkka i bowling!! HAHA, ja e ganska stolt :D men Tommy du va no överlägset bäst... Jo de va faktist jätte kiva! Otetaan uusiks joskus :P

    By Anonymous Anonyymi, at 9:35 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home