En dag i tage...

perjantaina, marraskuuta 16, 2007

En lång tid utan att skriva

Mitt bloggskrivande ha blivit ganska dåligt nu på sista tiderna. Några andra skriver varje dag ett par bloggar, nån annan 2-4 i veckan och några ha int skrivi sen förra våren eller året... Själv ha jag vari en sån som skriver en gång i veckan men nu ha ja int skrivi på två veckor. Kort men simpelt nu då vad som ha hänt under dom två sista veckorna och vad som skall hända.

Jag har fått arbete i Alepa, och arbetar nu i Alepa Paloheinä (Svedängen) nära Mokke o Ia. Var 5 dagar i Asematunnelis Alepa o öva kassa arbetet. Mina arbetskambrater verkar mycket bra och jag har kommit bra sinsemellan med alla. Vi e lite 50-50 unga o äldre men vi unga är inte såna som e helatiden på arbete, mest på kvällarna o veckoslute. Jag har nog nästa vecka över 30 timmars vecka... Som det i förra inlägget stå, i slute, så åkte jag ti HD på lördagen o hälsa på Henkka, Pontus, Erik, Mokke, alla KBG typerna och Ellen. Såg också Mixo och militärpastor Weckis där vike va roligt. Var ganska många timmar där, fota lite dittan o dattan o Kyrkpressen fråga om ja sku villa skicka bilder ti dom om jag har någo bra. Fick int från HD nån mycke bra bilder men om dom sku ha fråga på Midsummer festivalet så då sku ja ha haft. Lördagens väder hade sina bra och dåliga sidor, det är roligt o ha snö, men int då när man kör långa sträckor o de snöar hela tiden... Kort om mina studier, ha haft två lektioner igen, och det har varit lite onödiga. Javisst ha ja sett förra höstens studiekaverin men jag har inte fått så mycke info om va ja ska göra och hur, för det var kursens två sista lektioner jag var med på och där presentera dom kort vad dom sku skriva om. Men jag har tid ti julen, så de borde lyckas nog på någo sätt. Annors så ha ja i kalendern en tent den 30.11 i anatomin, och läsandet ser int ännu så jätte bra ut. Idrott, de ha blivi nu lite ti volleyboll men vi va o spela sähly här en dag och lätkä likaså. Löpandet ha int vari så bra nu men ja ska nog börja me de igen. Fotboll i lag tror jag int blir mera ti någo... Kvällsprogram ha de int vari så mycke speciella, baggis, bibelstudium och alfa. Leffakväll borde ordnas nog snart igen eller bastukväll eller liknande.

Tiden ha fari hemma ganska lång vid datorn. Kameran ha varit en aning i användning men int så jätte mycke. Nu idag på fredagen ska vi åka från H:fors ti Åbo för Maata Näkyvissä veckoslutet, själv ska jag ti Mokke o sova så ser allefall honom av åbobona. Hoppas man ser också Otto, Sofie, Ina, Wallis o vem alla nu helt bor i Åbo också. Ottos flickvänn sku man också redan kunna se, är säkert enda som int ännu sett henne... Men dehär får nu blir här, så nu vet ni att jag ännu är i liv och mår bra. Hoppas ni alla mår bra nu o i framtiden, och hoppas också era tankar blir klara. Många ha skrivi om sina tankar om framtiden o sina studier, att är det rätt eller fel val. Finns det något annat som jag sku kunna göra? Om ni ha svårt o få ett svar till den frågan, fråga er själva, hur kan jag hjälpa en okänd människa? Själv tänker jag inte så värst mycke på framtiden eller på den dagen som varit, jag lever varje dag som en ny dag, igår var igår, det kan man inte ändra mera. Imoron är imoron, jag vet inte ännu idag vad som händer då. Jooo... dehär blev ju nästan o se ut som ett smart slut, fastän det är det inte. Ha det så bra, vi ses o hörs!!! <- Detdär är ett bra slut