En dag i tage...

perjantaina, marraskuuta 30, 2007

Arbete, sport, studier...

Lite i dendär ordningen far nu just mitt liv. Arbete är det som jag vill göra för att jag inte skulle ha tråkigt, sport för att jag sku kunna arbeta, och studier för att jag någon sku få ett bra arbete...
Denhä veckan har arbetet varit slappt, hade bara två dagar arbete och dom var också lätta tider, 6.45-14.30 på måndag och onsdag. Nästa vecka är det sen helt annorlunda, har 5 dagar arbete, måndag, onsdag, fredag, lördag och söndag, 42 timmar. Har fått veta mina arbetsturer enda ti 30.12, och där fanns ett par mindre glada dagar. T.e.x. arbetar jag på julaftonen och sen hade jag försökt få jullov 28-31.12 för att jag sku ha kunna komma ti nyårslägret ti ÖB, men jag har arbete 29.12... Så få se hu de blir me den resan. Annors så är arbetet roligt o nyttigt, ha lärt mig mycket och jag har fått positiv feedback från kunderna.
Har sporta ganska mycke denhä veckan, volleyboll, lätkä, springande o lite muskelträning. Vi hade sista volleybollen med församlingen på tisdagen men sen ha Brändö laget någo träningar ännu så slipper me dom o spela. Lätkä va vi o spela på onsdagen och de blev bra spel. Har varit tre gånger nu på veckan o springa sådär 30 minuters lenkki. Det tar ca 30 minuter för bastun o värmas så lenkki före bastun är en bra rutin. Muskelträning alias punttande ha ja gjort lite hemma, när vi ha en bodypump tanko så ja ha öva några rörelser, me andra ord försöker jag få en större haba...
Studier är då på sista plats, yllätys yllätys, men studier är inte det ointressantaste. Har idag tent i anatomi och läsandet hade vari lite styvt före denhä veckan. Igår läste jag mycket och försökte komma ihåg rörelsers namn på latin, benen, några muskler och sånt. Det var inte så svårt o komma ihåg, alltid när jag gick eller satt mig så repetera jag dom stora benen i kroppen börjandes från cranium, clavicula, skapula, humerus, radius, ulna, hela thorax med sternum och costa, columna vertebralis, coxae, femur, patella, tibia och fibula. Sen alla rörelser från extension, flexion, adduktion och abduktion, supination och pronation och alla riktningar upprepa jag i helt vardagliga saker, t.e.x. att glassen är i den superior hyllan till dexter, alltså övre i övre hyllan till höger. Dehä e helt basic juttun som jag borde ha lärt förra hösten, men som jag inte orka lära mig, därför måste jag göra tenten pånytt, men nu ha jag hitta min motivation från bakfickan.
Som mitt motto i mina val i studier och arbete har varit "Hur kan jag hjälpa människor?" har varit ett bra motto och den röda tråden. Idén i denhä inläggen har jag inte fattat helt exakt, men kanske någon fattar det...

1 Comments:

  • Tuttu fiilis, lider med dig. Har också fått den äran att jobba på julafton, har kvällskifte från 10-18! Nyårsläger blir inte så långvarig för mig heller...jobbar hela veckan men e ledig på nyårshelgen...får se hur nyårsafton blir! ha de så bra! sköt om dig!

    By Blogger Jossan, at 7:12 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home