En dag i tage...

perjantaina, kesäkuuta 06, 2008

Igen lite uppdateringar

Ha blivi ganska lat o skriva blogg, fastän de borde va just så att ja sku skriva ofta hit när ja e så mycke på datorn o int gör någo fiffigt. Denhä gången fösöker jag skriva kort om vad som har hänt.

Skolan är över, nästan, jag har ännu praktik, men inga lektioner mera eller tenter. Vårens andra o sista tent i belastningsfysiologin trodde jag sku gå jätte dåligt, hade int alls kolla igenom pappren. Vi fick ha i tenten våra papper med fö nästan allt va på engelska och dessutom hade vi fått 30 frågor varifrån 5 sku komma ti tenten o 3 sku skrivas. Vi hade bara 2 timmar tid o skriva och jag hade använt över 1 timme för att skriva på ett svar, ops! Trodde att ja sku hamna på omtent eller att jag sku justojust komma igenom, men sen fick jag e-mail o voilá, 5/5!!! :D Annors så hade ja i skolan sista veckorna ledarskapsövning, lärde lite volleyboll ti resten av gruppen. Orientering hade vi 4 tisdagar o de va kiva, sista gången va bäst när man sku själv orientera så sprang i 55 minuter runt i skogen. Har ett arbete om olika bollspelar som jag borde göra färdigt för att få en kurs igenom, men tror att de fa ti helt sista dagarna igen.

Ti min praktik hör 1 vecka dagispraktik och 2 veckor o 3 dagar lägerpraktik. Dagispraktiken gjorde jag i mitt gamla dagis, Ågeli. Första dagen va total katastrof, men tror att de va däffö så hårt fö jag va ny o barnen, i åldern 3-5, testa lite huran jag är. Mot slute blev de bra, och jag ger nog respekt fö dom som arbetar på dagis, men tror nog att dagis int hör ti mina framtidsplaner... eller barn alls! :P Nu just är jag på lägerpraktik/sommarjobb (får betalt) i Solhems sommarkoloni fö lågstadiebarn klass 1-5, är där som ledare o se till att barnen ha någo o gö o att ingen skadar sig. Dehä e mycke roligare arbete än dagis, domhär lyder de va man säger. Första veckan är nu över o allt ha gått bra, vi ha vari varje dag på utflykt nånstans på eftermiddagen, fastän idag åkte vi redan på morgonen ti Heureka.
Jag fösöker skriva mera om min lägerpraktik/sommararbete nästa vecka och sen en gång till när den e slut.

De om skolan och praktiken, annat roligt, jag har blivi 21 år gammal!!! O de känns int alls annorlunda, onödig ålder... Lite skalligare ha ja blivi, o armékilona ha försvunni.
Annat kiva, ha vari ganska mycke på Lukas församlingens juttun o vari annors också ganska mycke i kontakt me några, vike e helt bra om man tänker att vi föde snart är en och samma församling. Vi hade Markus vs Lukas futismatch som Lukas vann 4-3, vike va lite bittert när vi kontrollera spele helt överlägset men då när vi gjorde lätta mokun så gjorde dom mål, men viktigast e ju int vinnst utan roligt o bra spel. Ok vem fösöker jag lura me dedär...

Sen lite mindre saker, spendera 350€ och lite på ti ett nytt objektiv ti min kamera, så ja ha måsta testa den och därför fotat ganska mycke ute o på olika happenings. Har använt bilen ganska lite o mera cykel o fötterna o buss, tacka höga bensinpriset för denna sak. Beachvolleysäsongen har börjat, och vi ha vari ganska många gånger ti Pony Beach o spela och ganska bra spel ha vi fått ti stånd. Några leffakvällar hos mig, Sanna och Benji ha de funnits här, men int så jätte mycke människor ha vari på dom. The Re-quest va, och var på båda föreställningarna, på första som fotograf och på andra som vaktmästare/fotograf. Va annat ännu, tror att de börjar vara där.

En stor del av er (som ännu orkar läsa på min blogg och som int ännu somnat) kommer jag o se på Midsummer Festival vart jag kommer som första hjälpare, men ingen fara, kommer nog på kebab på natten och spelar beachvolley me er! Bilder ha jag int sätti hit mera alls, allt kommer ti facebook som jag vill sätta fram. Sånhänt nu denhä gången, nästa gång (hoppeligen) nästa vecka. Hejdå, ses o hörs, ha de bra, sola mycke men bränn int er! GVME!!!