En dag i tage...

perjantaina, huhtikuuta 25, 2008

Uppdateringar

Länge sen sist man skrev någo hit, orsaken ha int vari de att ja ha haft så mycke i gö, orsaken är att ja ha haft fö lite o gö för att skriva om någonting. Det är nästan tre veckor sen jag skrev sist, o de va om Åre resan. Efter det har det hänt mycket, men int så mycke viktigt. Sku ha många gånger kunnat skriva om små saker som hände men jag orka aldri göra de, så får i dehär inlägge berätta kort om dem, fastän jag kommer int mera ihåg när allt ha hänt... (PS! Hämta kaffe eller te före du börjar läsa)

Efter Åre resan ha ja haft knäe sjukt, och den är ännu också lite sjuk. Varför den är ännu sjuk är för att jag int ha villa vara på ställe utom ja ha villa röra på mig helatiden så knäe ha blivi alltid lite bättre, men sen igen sjukt, bättre, sjukt, bättre o sjukt... nu så kan jag redan spela vollis ganska bra, men int me full tempo. Futissäsongen ha också börjat, och väntar på vår match mot Lukas som spelas 12.5. Nu när vi ha spela så ha ja fösökt va målvakt mest så att ja int behöver springa så att knäe sku bli sjukare.

Annat som hänt, studierna (om man nu kan kalla de för det) har varit helt roliga. Efter Åre resan skrev jag på två dagar en 13 sidors arbete om LEK och på onsdagen fick jag veta att deadlinen (som var på tisdagen) hade flyttats ti nästa veckas lördag... Ett par andra roliga arbeten är nu just på gång i skolan, ska ha en ledarskapsövning i volleyboll med två andra den 6.5, och de ska ta 20 minuter per person (så 60 minuter volleyboll tisammans). 7.5 ska vi ti Winellska skolan i Kyrkslätt för att ha hälsodag var vi först ska ha promenad+aktiviteter och efter de rastlekar. De blir säkert helt roligt. Annors är studielive ganska slappt (Arcada u know...) men jag har föde en tent i maj, i andra kurserna har vi inga tenter. Den tenten jag har är belastningsfysiologi kursens tent. De kändes lite fel o börja den kursen, för jag hade int ännu fått min vanliga fysiologikurs igenom som jag börjat på hösten 2006. Gav en bunt papper ti läraren och efter en vecka såg jag från studentregistret att jag ha fått 2 sp till! Så nu ha jag 15.5 sp... I någo skede ska ja fösöka få alla dom ogjorda kurserna gjorda.

En sak som ha me mina studier o göra men också me min sommar är mitt sommararbete. Jag fick kanske de bästa sommararbete jag kunde få ti denhär sommaren, den börjar genast i juni o tar tre veckor, så jag kan komma på Midsummer festival och jag far på skriba 2 lägre o ha lite ordning. Mitt sommararbete är att va ledare på en sommarkoloni för lågstadie elever från klasserna 1-3. Va ha dehär me mina studier o göra då? Vi ha en kurs var vi ha 3 veckors praktik, en vecka dagis, en vecka läger och en veckan dagis eller läger. Jag valde två veckor läger och en vecka dagis praktik, så medesamma som jag gör mitt sommarjobb så gör jag min praktik i läger. Dagispraktiken vet jag int ännu var jag ska göra den...

Oioi hu mycke här blev igen, kanske om ja sku skriva oftare blogg så sku de bli kortare inlägg, men jag tänker allti att dom bli fö korta. Många småsaker ha jag lämna bort, som att min kamera var på service eller att jag var på V.I.P. Party som Fila ordna, eller att jag börjat min golfsäsong på rangen eller att jag hämta med Anu en soffa från vårt lande som vi sen förde ti hennes nya lägenhet eller etc etc etc. Mycke saker men inget viktigt :P

1 Comments:

  • Det börjar va ett tag sen du skrev sist, när kommer nästa blogginlägg?

    By Anonymous Anonyymi, at 1:38 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home