En dag i tage...

maanantaina, helmikuuta 18, 2008

Förbättring???

Om nu någon inte har vari aktiv läsare på min blogg så berättar jag lite historia. Förra året, när jag fyllde 20 år, så fick jag som födelsedagspresent en kamera. Inte vad som helst för kamera, utan en Canon EOS 400D, en järjestelmäkamera, a.k.a. "proffs-kamera". Före de hade jag fått från min granne ett program till datorn som man kan editera bilder med och göra dom se bättre ut, nämligen Adobe Photoshop Elements 2.0. Här ser ni nu två bilder, den första (i färg) är tagen 28.07.07, vilket är lite över två månader från det att jag fått min kamera. Den andra bilden (svartvit) är editerad idag, 18.02.08, nästan 7 månader efter att man tagit bilden. När jag först hade tagit bilden tänkte jag aldrig att jag sku göra den svartvit, för färgerna är i så stor roll där och färgerna kommer jätte bra fram. Efter 7 månader har jag blivit lite fiffigare, och resultatet blev detdär. Själv tycker jag att bilden är som svartvit mångamångamånga gånger bättre än i färg.
Som jag i förra inlägge o i många andra ha sagt, så sku ja sätta bilder hit i någo skede, så här va nu de. I någo skede kommer de kanske till bilder, måst bara hitta på någo...

1 Comments:

Lähetä kommentti

<< Home