En dag i tage...

keskiviikkona, helmikuuta 13, 2008

Vintern kommer inte mera tillbaka

Har börjat sluta tro på att det mera kommer vinter hit till södra finland, och har börjat förbereda mig för våren och sommaren. Idag, ledig dag från studierna, köpte jag en ny golfbag till mig, för i min gamla så är stödfötterna sönder, så den hölls int o stå ordentligt. Dessutom så har den nya bagen bättre bärband så de borde int vara så tungt för axlarna, och den är också större, så mina golfsaker och klubbor rymms bättre in i den och dom hålls bättre inne och på ställe så då när man går så hörs de int så mycke kling-klong.
För kommande golfsäsongen har ja börja öva också. På måndagen hade jag ledig dag igen och de va ganska tråkigt, så på kvällen före bastun så tänkte jag att jag provar hu länge de tar o gå ti Arcada, som är, enligt 020202.fi, 3.2 kilometer från mig. Det tog lite under 30 minuter o gå till Arcada och 30 minuter tillbaka, så 1 timmes gånglänk. På tisdagen gick jag sen ti skolan fö att studera, alltså jag satt i datasalen vid datorn o titta me ena öga på va läraren selitti om Arcadas hemsidor o ett program som vi använder i vår lag-kurs. Me andra öga va jag i Facebook och spela Texas Hold'em. Hade int alltså tråkigt. Vi lärde lite att vafö arbeten vi ska gö i kursen o varifrån vi hittar lite om lagar o sånt. Gick sen igen tillbaka från Arcada hem. Me buss sku de ta ca 10 minuter plus väntandet, med bil under 10 minuter, så 30 minuter e nu int någo mycke. På måndagen när ja börja gå så första saken som man börja tänka på va armén, fö i armén gick vi långa sträckor till olika ställen o ti några ställen gick vi fastän vi hade bilar i användning. Nu så behövde man int föde ha på sig dedär extra 15 kg eller 25 kg.
Sånhänt då denhär gången, ska fösöka sätta här någon någo bilder igen hit, fastän största delen finns eller kommer till Facebook. Orka studera aktivt, jag är också påväg ditåt!!!