En dag i tage...

keskiviikkona, heinäkuuta 18, 2007

2 kivoga nyheter, en dubbelt mindre kiva nyhet...

Här skriver jag igen ett inlägg när ja e i armén, och orsaken e att jag har idag fått höra både goda och dåliga nyheter. Igår fick jag redan en dålig nyhet när resten av milpol plutonen hade sluppi på fri loma när utbildaren va sjuk, men största delen kommer idag tibaka till vakt. Nackdelen med de var att jag, andra sanin o en chaffis satt som dejourer och jag har varit vaken nu idag från klo 2.40 från natten... Så jag var på lite dåligt humör på läkargranskningen, vid urinprovet. Såg idag ett par kända ansikten, en av dem fick jag se senare ännu på dagen när han vrickat vristen och jag gav första hjälp ti de. Där prata man nu i gaaanska så länge. Men nu ha ja gått fö långt i tiden, en av dom kivoga nyhetena märkte jag redan på morgonen, och det var liksom helt officiell nyhet, kan man väl säga. Man såg i HBL, på första uppslaget, Freja Skult som varit på båtresa med sin familj och man hade fråga vad hon tyckte om alkohol då man e ute med båten. Senare på dagen fick jag sen min mycket dåliga nyhet när jag fick vet att Pieksämäki och Humle KBG-kommenderingarna lyckas inte för min del. Vi är för lite sanin och man behöver alla för att hålla lektioner i första hjälp ti nya mullina. Weckis hade fösökt tala sjukis till att släppa mig och jag försökte de o men inget lyckades. Lite efter de kom dagens andra roliga nyhet. Sofie Ekfors kom in på tyska ti Åbo (korrigera mig om jag har fel). Me sånhäna små saker få man nu fösöka orka denhär dagen som har varit ett totalt yrsel och rådd, men imoron slipper man på loma.
Skriver INTE imoron någo, för de finns int så mycke o berätta om veckan. Ha vari o ta urinprov hela veckan och två kvällar ha ja vari me Weckis o hålla första pastorslektion ti nya mullina. På båda gångerna har jag berätta om mig själv snabbt och om KBG och hurant vi har de. Rekrytkvällen sku va på torsdagen men de e loma painaa då... Men sånhänt hit. Livet hit e som att gå på rosor, men någon trampar man på en spik eller vad man nu kallar dom på rosor. Vet int, ork int tänka så mycke me mina dagar. :D Men ni få nu ha de roligt på Pieksämäki utan mig, kommer föde på loma de veckoslute men alla e i Pieksämäki då så man ha int någo o göra med er då, så mera tid me grannarna då. Men jepulis, se on moro!

1 Comments:

  • förutom att ja e julkkis kan ja lysa upp din da ytterligare- ja kom o in ti Åbo akademi. dock inte tyska. Grattis Sofie btw :)

    By Anonymous Anonyymi, at 9:19 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home