En dag i tage...

keskiviikkona, syyskuuta 27, 2006

Dududu :D

Ha int skrivi på länge så skriver nu igen någo fiffigt. Sku någ ha haft tid o skriva men jag har gjort så mycket annat med datorn och ha fösökt vara en aning mindre vid datorn på sista tiderna. Men som ni kan gissa, ha de int lyckats...

Först lite om Björkebo-weekendin. Vi lähti på fredagen dit och de va ganska ”dududu :D”-fiilis. Vi hade de helt kiva, vi fösökte spela volleyboll fastän vädre va int de bästa. På kvällarna va vi o gå, någon bara me nån kaveri eller sen i nån mindre grupp. Vi va ju också som vanligt ti maitolavan o leka ”Who stole the cookie from the cookiejar?” och arrgh, ja blev bara tredje i den!!! Ja hade som vanligt kamera med ti BBO så ja tog någo bilder och dom kommer sen senare ti bjorkebo.tk sidan. Alltid på kvällen hamna ja ti liten kuullustelu av pojkarna, jag får int tycks ha en flicka som min vänn utan att man tror att ja sku ha nån juttuu me henne. Säger inte hennes namn men jag tror Sanna vet om vem jag pratar. På lördagen hade Halvar en presentation om de fyra B och sen hade vi diskussion i mindre grupper. Själv läser jag inte Bibeln så mycket för jag blir sååå lätt uttråkad när jag inte förstår texten. Vi fick helt bra diskussion i vår grupp tack vare Henrik L. med sin kunskap. Annors sku de int ha blivi något. Veckoslute va alltså i helthet helt HELMI!!! På söndagen sku de ännu ha vari kyrka men ja sku me min granne no_toast ti sarjakuvamessut i Gloria, så ganska snabbt efter att bussen stannat i Malm så hälsa jag alla och lähti. Messuna va int så bra som ja sku ha trott, men jag köpte en mangabok av en ny serie. Vi titta också när man haastatteli en Aku Ankka-piirtäjä och sen Juba (Viivi ja Wagner). På veckoslute hade ja ”lova” ti Jan o göra en bakgrundsbild av Freja så efter messuna gjorde jag snabbt en sådan. Idén kom av de att jag hade fått en jätte lyckad bild av Freja på weekendin. De va kiva o välja lite dumma bilder av henne o nu blev den ju sen helt ok... me kanske lite mera tid sku jag få en bättre gjord.

Alla mina skoldagar ha vari på någosätt helt kivoga och en sen inte... På måndagen hade vi först lite hopp men jag kunde inte fara med fö hade min ena tå så sjuk att jag int alls kunde sätta tyngd på den. Så jag bara titta och analysera, varefter vi fick leka på nästa lektion och sen få vi o titta när barn lekte. Tisdagen va den mest fittigaste dagen, fö hade på morgonen kastövningar och sen över 2 timmars paus, kom ti skolan tibaka och fick veta att vi int ha nån lektion!!! Men som en lugn och int alls galen människa så tog jag det lugnt, körde hem och få ti datorn... Onsdagen hade jag bara kroppskontroll och det gick int bra. Ganska i början fick jag helt snurrigt huvud (mitään en ollu ottanu edellisenä iltana) och sen så skada jag ännu mitt andra knä. Så slute av timmen titta jag bara från sidan. Det av mina skoldagar, sen ti fritiden. Varje dag ha jag kommi ti Helsingfors från skolan för jag ha sluta så tidigt. På måndagen va vi o spela futis i jätte lång tid och annors så va jag bara vi datorn. På tisdagen, lite dator och bildeditering och sen volleyboll men ennätykselliset 14 människor!!! Ok, ett par spela int så man kan säga att vi va 16... fö Sofia och Sanna kom bara och titta på. Vet int vaffö Sofia int spela men Sanna spela int fö fingrarna fa ännu lite svullna av förra veckan (way to go Jan...). Spelen gick helt bra fastän Emma o Ninnu va o spela men någon väläytti dom också sina skills. Efter spelen fick ja heittää Henkka o Hanna hem och likaså Anu. Nu på onsdagen vet jag int va jag skall göra men jag tror vi far och spela något, annors så editerar jag någo kivoga bilder och sätter dom hit eller ti irc-gallerian.

Sånhänt nu, och som vanligt vill jag citera något från någon biisi, och denhär gången är det P.O.D. – ”If You Could See Me Now” varifrån jag hittade en mening: ”As long as I can try, I'll make it through”. Det är ju nästan som min motto i skolgången ”Kunhan se menee läpi” och passar också bra ti idrotten också för där ska man aldrig ge upp fastän det känns svårt. Och javisst passar den till vardagliga livet. Hela biisin e jätte bra och det finns många bra biisin av P.O.D. som ha likadanna ord. Staind har det också men har int ännu nån CD av dem...