En dag i tage...

torstaina, syyskuuta 21, 2006

KELAA!!! XP

Ha int skrivi något på en lååång tid, så kanske ja kan skriva någo före stora veckoslute. Sist skrev jag på söndagen så kan nu snabbt berätta att de int hände någo så viktigt den dagen, orka int fa på kvällen ti bibelstudium fö va hos kaverina alltså grannarna. :D Under veckan ha ja vari jätte mycke hemma i Helsingfors och de ha vari helt chill. Nu få ja bara vara lite rädd om nån turk kommer och döda mig... KELAA!!! XP

Men vi hoppar ti måndagen, en ny kiva skolvecka börjar. I skolan va de helt kiva, fastän någo kursers lektioner känns så onödiga. Tycker mest om grundfärdigheter kursen för där får vi röra på oss, när sen nån studiefärdigheter eller svenska känns så dumma... ok ADB känns också dumt fö ja sitter ju föde nästan 6 timmar vi datorn varje dag. Ok kanske lite mera... På utv+inl så sku vi analysera rörelser och jag märkte att jag går helt tåkigt. Jag vrider min högra fot utåt då ja hämtar den framåt då jag går. De e säkert nån sivuvaikutus ti min rasitusvamma i knäe... Efter skolan körde jag hem och vänta va gjorde ja sen... aijoo, lite dator och Mese och sen ti futisharkat. Blev ti Helsingfors övernatt fö började först 10.30 på tisdagen. Tisdagen va ganska lätt, hade lite löpning på morgonen, vi fick springa i skogen vike ja tyckte om. Sen hade vi anatomi och vi fick göra lite självstudier. Snabbt hem och snabbt ti datorn, fastän int ti så länge, fö sen måste jag o shoppa. Men först, via Alko och Lidl för att föra flaskor o köpa dricka o ships. Måste köpa nya simbyxor fö sku på onsdagen o simma så ja köpte från CityMarket ett par och sen fick ja hirvee himo o använda till pengar, så ja köpte nya farkun från Kappahl. Visa vinku oikein urakalla... Snabbt hem o äta en Saarioisten jauhelihapitsa och sen ti volleybollen. Chride hade hitta sig också dit samt Sanna och sen slute av oss va av oss som normalt brukar vara där. Vet int va Jan ha emot Sanna men han ville nu sätta hennes hand lite pakettiin just i mitten av provveckan. Efter volleybollen åkte ja hem ti Ogeli, efter att ja fört Anu hem. Sen va de bastutid och shipstid på kvällen. De va kiva när man hade huse tomt bara för sig själv... Aaaaah!!!

På onsdagen så fick ja prova lite o köra i morgonrusningen när jag skulle köra ti Hagalund för att ha redskapsgymnastik. De va helt kiva utom att man int e så van o göra ett par hundra kullerbyttor eller kärrynpyörän på en så kort tid. Musta tuntu ku olisin ollu iiihan kännissä, niiku oikeesti!!! Efter de gick vi me Jonathan (från samma årskurs från Sydväst som jag) ti Albergas simhall ti vattenjumppa som min syster hade dit. De va helt kiva o ganska tungt om man gjorde de snabbt. Vi gick daffö dit fö vi ska i en kurs prova 5 olika sportgrenar och sen skriva om dem. Ett par lektioner i skolan, varifrån av sista var vi sprang häck så måste ja fa tidigare så att ja sku hinna hem ti Helsingfors fö hade på kvällen match. Men som ni kan gissa, slapp ja tidigare men hamna föde i rusningen. Men ja kom i bra tid hem och kom i tid ti matchen också. Vi hade match mot Vatanspor, otteluraporttin kan ni läsa från http://www.kapylanpallo.fi/index.php?/ottelut/luelisaa/kaepa_akatemia_vatanspor/ . De va helt kiva att spela och lite reta dom, fastän ja sen fick två tappouhkausta av deras spelare. På kvällen va ja igen i bastun me grannarna. O på kvällen åt ja lite till ships... På torsagen hamna ja igen i morgonrusning men hann bra ti skolan. Vi hade helt kiva dag med lite bågskytte o tråkiga lektioner... Efter skolan skjutsa ja en av min klasskompis ti tågstationen och gick me desamma ti butiken o köpte en pitsa o köttpiroger. I Morby satt ja genast datorn på och började prata me kaverina och skrev lite blogg. Börja lite tänka om ja sku fa ti Björkebo weekendin me bil men ja e ännu lite kahen vaiheilla... Tänkte om ja sku ha fari me Otto på kvällen på en eller två men tänkte att kanske ja e slö o väntar tills ja åker ti Åbo så kan man dricka där sen. Så sen hade ja lite tankar va ja sku göra, sku ja äta, fa ut o gå eller fotografera, slå golf??? No ti först så åt ja, sen gick ja o ta lite bilder ut och ja ska nu ännu fa o slå lite golf och sen på kvällen e ja igen i Mesen och tittar på TV. Men inga ships idag, sparar ti veckoslute...

Nästa gång skriver ja se efter BBO-weekendin men ja kan kanske imoron sätta någo bilder som jag har tagit idag från Morbys gård eller Solvalla.

1 Comments:

  • Ok dedär me att inga ships före veckoslute e int sant, fö ska nu o köpa ships fö ja märkte att de kommer helt ok program från TVn... :D

    By Blogger 7ommy, at 7:58 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home