En dag i tage...

sunnuntaina, elokuuta 20, 2006

Ängeln i rummet - av Eva Dahlgren

Titta lite igenom vafö filer ja ha i min kansio och hittade Word-file. Det var en dikt av Eva Dahlgren. Då kom jag ihåg varför jag i första hand hade letat den dikten. Vi skulle i en kurs i gymnasie läsa en dikt framför klassen som vi tyckte passa oss själv. Jag läste igenom dikten och märkte att den passar bra till mig och till alla kristna människor. Vill dela den med er för jag har på sommaren tänkt på det andliga lite mer efter att jag har varit på skribaläger och på andra händelser. Men mest har jag börjat tänka på det andliga, mest på det om det hur det onda påverkar oss genom vår ande. Det finns två filmer som jag tycker alla borde se som vill ha något och tänka på, ni skall se "Emily Rosen riivaaja" och "Silent Hill". Båda filmerna berättar om det onda och dom är mycket bra gjorda.
Nu får ni läsa Eva Dahlgrens dikt "Ängeln i rummet":

"Ängeln i rummet" - av Eva Dahlgren

Det bor en ängel i mitt rum
hon har sitt bo ovanför mitt huvud
hon gör mig lugn
och hon viskar till mig
allt det jag säger dig

det bor en annan i min kropp
hon har den vackraste av självar
hon är kärlek och hopp
och hon berättar för dig
hur mycket jag älskar dig

det bor en ande vid min fot
som blåser värme över huden
det kittlar och du såg att jag log
men när hon andas på mig
är det för att du ska komma och värma dig

här är jag med allt det andra
som gör en människa hel
och jag hoppas
jag hoppas att du orkar
och att ängeln i rummet
det är henne
du ser

1 Comments:

  • Alltså nu för att rätta till eventuella missförstånd så tycker jag att inlägget är bra och de e ännu bättre att du har funderat på andliga saker i sommar :). Dikten i sig tycker jag är inte så allvarlig som ja antar att de saker du funderar på är. Men niinku ja tycker att de va du ha skrivi e bra, men dikten e int lika bra. Sådeså.

    By Anonymous Anonyymi, at 10:39 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home