En dag i tage...

lauantaina, elokuuta 19, 2006

President Evil & gigantiska explosioner

Slutveckan gick ganska bra, på torsdagen skulle jag lära matta men det kom hinder, så ja fick sitta vid datorn lite längre. OK, ja fa o shoppa i Seppälä fö de fanns ale där, så köpte nu en ny jacka o skjorta. Redan i dethär skede hade dagen kommi till mitten så jag hade ganska lite tid före jag måste åka till futisharkat. Vi fick ha harkat på den lyxiga Pallokenttä 6 kenttän me tekonurtsi o allt. Och sen spela vi bara 15 minuter... No allefall så fick man svetta ordentligt för solen sken fastän det hade varit molnigt före det en lång tid. På kvällen var jag igen på datorn och planerade fredagens leffakväll och informerade människor om det. Tiden gick och ja bara lyssna på musik tills jag måste se på Late Night with Conan O´Brien. :D

Fredag morgon va nästan som en deja vu, jag skulle lära matta men min elev måste åka nånstans... Började fint med att fa till Paloheinä och slå lite golf, för vädret var fint och hade annors bara fiilis. Slåg 50 bollar och sen gick jag till jZ (no_toast alias grannen) och spela ett par timmar Tales Of Sympohny. Ha kommi just över halva spele, bara 20 timmar kvar... Efter det började shopping, måste ju fa o köpa mat till leffakvällen, javisst bara till mig själv. Så 4 1.5 liters kokisar och 2 shipspåsar, borde räcka för en film. Freja informerade i Messenger att hon, Carla, Johannes och hela Järveläinens trio skulle komma försenade, vilket var svårt att gissa... Så ja väntade vid datorn, lyssna på musik (”olagligt” taget från nettin) och surffa någo onödigt i nettin. Sen kom första människorna, Niko & Henrik L., hade int sett nåndera på över en månad. Sen kom Otto, som jag hade int heller sett på en tid. Sen kom Mokus från armén som jag int heller hade sett på en tid. Deja vu??? Näjh!!! Sen kom hela försenade porukkan på en gång, varifrån jag hade sett alla under senaste veckan. Vi hade redan valt filmen med N, H L., O och M före sista gästerna kom, så det blev Resident Evil!!! Alla var jätte glada, allefall när man visste vad som skulle hända. Vi titta hela filmen till slut fastän Hanna och Carla gick upp till mitt rum och ”tala”... hittar int mera 4 par boxers, vaaar finns dom??? Kanske hunden åt upp dom, men hunden e på lande...ok. Sen började väntandet på att fa till stan, så vi gick till vår bakgård och ha lite rave. Alltså med andra ord gunga vi och lekte med bilar i sandlådan. Som en bra isäntä, gick jag upp, satte datorn på och gick till nettin för att titta när tågen skulle komma. Henrik L. måste gå hem så det var då 10 stycken av oss som skulle o titta på ilotulituksen sm-kisat. Vi gick i bra tid till tågstationen och märkte sen när tåge kom att den var en aaaning full, så vi separerade oss till 3 grupper för att rymmas ti tåge. Och ingen svettades i tåge sen... När tåge anlände Rauttisen märkte vi att det fanns en aning människor i stan, wonder why??? Vi gick och gick och Johannes och Carla så någo vänner när vi andra fortsatte gå. Sen försvann Johannes nånstans, och sen fick vi vänta att Carla fick krama en hennes vänn (Henni) som måste genast efter de fa ti nån annan (vänta i någo 15 minuter att dendär blondin hitta den andra blondin...). Vi satte först vid stranden på stenar för att titta på ilotulituksen, men vi märkte sen att de va en virallinen kusemispaikka, så vi flytta plats efter att ilotulituksen började, fastän Hanna skulle ha villa bli o fota på pojkarna... Vi hittade sen ett par ganska så bra paikkan, var vi också såg ett par Ottos och Mokus vänner. De va ganska kiva o sitta på en träblanka uppe i luften i en lång tid när man inte kände sina fötter efter det och man var rädd helatiden för att man skulle falla. Och man kunde int heller fota så bra, när kameran int förstå hu man tar foton utan salama... Men ja o Hanna fösökte nu föde fota någo, allefall bilder på människorna lyckades bra när alla var positivt inställda till att bli fotade... niiku OIKEESTI!!! :P Ilotulituksen va helt fin men den räckte så länge och man visste inte när en ny team började sin skjutning. Så vi lähti me O, M, N och pH mot mitt hem för att ha pikku jatkoravet. På vägen ti tågstationen fick Mokus nya vänner och vi fick se lite mer finsk kultur. På Rauttisen märkte vi att vi få vänta ganska länge på att tåge sku lähtee så vi gick ti en av dom vagnana som va längst borta, fö vi kunde ju int gissa att tåget sku påriktigt va så långt som de sen va. Efter att tåge kommi ti Åkkelpyy så sku vi fa ti Hampuris o ta lite mättöö, men där va så mycke teinin att vi int orka fa dit, så vi gick bara rakt ti mig. Ett par cidertölkkin öppnades och sen börja vi titta på amerikans wrestling. WOOOO!!! Hemst länge behövde man int vänta före H, J och F kom och sökte pH hem, och med desamma så lähti slute av porukkan också hem. No ja forstatte titta på RAW och SmackDown! och åt alla slute ships ti slut och drack kokisen bort. Sen måste ja ju börja lördagen med att fa på datorn och sätta musiken och Messengern på och skriva blogg. Nu e klockan redan en aning över 3 så nu borde ja redan somna och vakna imoron ti klo 11 då vi ska o spela futis. Och sen få ja se Österbotten människor också och åka ti Sibbo (Otto e född i Sibbo, KELAA!!! :P). Joo no fösöker vara i någoslaggs skick idag senare, måst kanske köpa en eller två Red Bullin så blir jag pigg. Och morgonmåle e Saarioisten jauhelihapizza och nån limu som blev över av Freja (ja returnerar flaskan någ).

Men joo, skriver säkert på söndagen igen någo fiffigt, ja ha märkt att dehär e ju helt bra när nu en vänn från Österbotten int ha mera Messenger hemma på hennes dator så får hon läsa lite hu fiffigt mitt liv e sen också hit. Ok, ja börjar nu va redan så trött så som P.O.D. säger i en av sina låtar, Goodbye for now!!! OK ja föstå int vaffö denhär texten blir allti såhär annorlunda nånstans när ja kopierar den från Word... but who cares, kyll se näinkin käy. XP

1 Comments:

  • Good morning! Najjs raitting :P. Ja vet int heller var dina 4 par boxers finns... kanske hunden ändå tog dem :D Henkka fick no de bästa fotot, mina ha int så mykke omgivning me så de e lite tråkiga. Men pisspojkar fick ja :D :D :D //Hanna

    By Blogger Hanna, at 12:43 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home